Ara

Kariyer Geliştirme Uygulama ve Araştırma Merkezi

Birim İçi Değerlendirme Raporları

03.11.2021 10:33

2022 Yılı

Program Öz Değerlendirme Raporu

 

MUŞ ALPARSLAN ÜNİVERSİTESİ

Kariyer Geliştirme Uygulama ve Araştırma Merkezi

Teymur Erol

Salih Gülen

Sıddıka Öztekin

Fatma Betül Şengönül

Ruken Ekici Baba

01.01.2022-31.12.2022

 

PROGRAM HAKKINDA BİLGİLER

Bu bölümde, Merkezin tarihsel gelişimi, misyonu, vizyonu, değerleri, hedefleri, organizasyon yapısı ve iyileştirme alanları hakkında bilgi verilmeli ve aşağıdaki hususları içerecek şekilde düzenlenmelidir.

1. İletişim Bilgileri

Muş Alparslan Üniversitesi Külliyesi Merkezi Kütüphane Binası 49250-Güzeltepe / MUŞ

2. Tarihsel Gelişimi

Kariyer Geliştirme Uygulma ve Araştırma Merkezi (KARGEM), Muş Alparslan Üniversitesi Kariyer Geliştirme Uygulama ve Araştırma Merkezi Yönetmeliği’nin 19 Mart 2019 tarihinde Resmi Gazetede yayımlanarak yürürlüğe girmesiyle kurulmuştur. Bu Yönetmelik, Muş Alparslan Üniversitesi Kariyer Geliştirme Uygulama ve Araştırma Merkezinin amaçlarına, faaliyet alanlarına, organlarına, bu organların görevlerine ve çalışma şekline ilişkin hükümleri kapsamaktadır. KARGEM Yönetim Kurulu bir müdür iki müdür yardımcısı ve yedi üyeden oluşmaktadır.

3. Misyonu, Vizyonu, Değerleri ve Hedefleri

KARGEM’in misyonu, öğrencilerimizin üniversitemize adım attıkları andan itibaren kariyer hedeflerini belirlemeleri noktasında onlara rehberlik etme, bilgi, beceri ve deneyim kazanmaları konusunda onlara yön verme, staj sağlama, iş dünyasındaki değişim ve gelişmelerden haberdar olmalarını sağlama, reel sektörle de iş birliği yaparak öğrenciler ve sanayici/iş adamı/girişimcileri biraraya getirme kariyer merkezinin temel işlevlerini oluşturur.

Vizyonu ise iş hayatına adım atmak isteyen öğrencilerimizin kariyer yolculuklarında onlara mentorlük ederek iş hayatına hazır bireyler haline gelmelerini sağlamak için farkındalık yaratacak çalışmalara imza atmaktır.

Merkezin değerleri, öğrenci odaklı, yenilik odaklı, bilgi odaklı, değişim ve gelişim odaklı ve topluma ve çevreye duyarlıolmaktır.

Kanıtlar

Merkezin web sayfası

http://kariyer.merkezler.alparslan.edu.tr/tr

A. LİDERLİK, YÖNETİM VE KALİTE

A.1. Liderlik ve Kalite

Kurum, kurumsal dönüşümünü sağlayacak yönetim modeline sahip olmalı, liderlik yaklaşımları uygulamalı, iç kalite güvence mekanizmalarını oluşturmalı ve kalite güvence kültürünü içselleştirmelidir.

A.1.1. Yönetim Modeli ve İdari Yapı

Merkez yönetim modeli ve idari yapı (yasal düzenlemeler çerçevesinde kurumsal yaklaşım, gelenekler, tercihler); karar verme mekanizmaları, kontrol ve denge unsurları; kurulların çok sesliliği ve bağımsız hareket kabiliyeti, paydaşların temsil edilmesi; öngörülen yönetim modeli ile gerçekleşmenin karşılaştırılması, modelin kurumsallığı ve sürekliliği yerleşmiş ve benimsenmiştir. Programların çalışma tarzı, yetki ve sorumlulukları, kurumun akademik camiasıyla iletişimi; üst yönetim tarzının hedeflenen kurum kimliği ile uyumu yerleşmiş ve benimsenmiştir. Organizasyon şeması ve bağlı olma/rapor verme ilişkileri; görev tanımları, iş akış süreçleri vardır ve gerçeği yansıtmaktadır; ayrıca bunlar yayımlanmış ve işleyişin paydaşlarca bilinirliği sağlanmıştır.

Olgunluk Düzeyi: Merkezin çalışmalarını etkin, kapsayıcı, katılımcı, şeffaf ve karar alma mekanizmalarında etkili biçimde yürütmektedir.

Kanıtlar

http://kariyer.merkezler.alparslan.edu.tr/tr/academic-staffs

A.1.2. Liderlik

Kurumda müdürün, merkez yönetim kurulunu, yükseköğretim ekosistemindeki değişim, belirsizlik ve karmaşıklığı dikkate alan bir kalite güvencesi sistemi ve kültürü oluşturmak onusunda sahipliği ve motivasyonu yüksektir. Bu süreçler çevik bir liderlik yaklaşımıyla yönetilmektedir.

Birimlerde liderli kanlayışı ve koordinasyon kültürü yerleşmiştir. Liderler kurumun değerleri ve hedefleri doğrultusunda stratejilerinin yanı sıra; yetki paylaşımını, ilişkileri, zamanı, kurumsal motivasyon ve stresi de etkin ve dengeli biçimde yönetmektedir.

Liderlik süreçleri ve kalite güvencesi kültürünü niçselleştirilmesi sürekli değerlendirilmektedir.

Olgunluk Düzeyi: Merkezdeki liderlik yaklaşımları kalite güvencesi kültürünün gelişimini desteklemektedir

Kanıtlar

http://kariyer.merkezler.alparslan.edu.tr/tr/page/3601

A.1.3. Kurumsal Dönüşüm Kapasitesi

Yükseköğretim ekosistemi içerisindeki değişimleri, küresel eğilimleri, ulusal hedefleri ve paydaş beklentilerini dikkate alarak programın geleceğe hazır olmasını sağlayan çevik yönetim yetkinliği vardır. Geleceğe uyum için amaç, misyon ve hedefler doğrultusunda kurumu dönüştürmek üzere değişim yönetimi, kıyaslama, yenilik yönetimi gibi yaklaşımları kullanır ve kurumsal özgünlüğü güçlendirir.

Olgunluk Düzeyi: Programda performans göstergelerinin işlerliği ve performans yönetimi mekanizmaları izlenmekte ve izlem sonuçlarına göre iyileştirmeler gerçekleştirilmektedir.

Kanıtlar

http://kariyer.merkezler.alparslan.edu.tr/tr/page/3553

http://kariyer.merkezler.alparslan.edu.tr/tr/page/3554

A.1.4. İç Kalite Güvencesi Mekanizmaları

Programında içinde bulunduğu kuruma ait kalite güvencesi rehberi gibi, politika ayrıntılarının yer aldığı erişilebilen ve güncellenen bir doküman bulunmaktadır.

Olgunluk Düzeyi: İç kalite güvencesi sistemi mekanizmaları izlenmekte ve ilgili paydaşlarla birlikte iyileştirilmektedir.

Kanıtlar

http://kariyer.merkezler.alparslan.edu.tr/tr/page/3607

A.1.5. Kamuoyunu Bilgilendirme ve Hesap Verilebilirlik

Kamu oyunu bilgilendirme ilkesel olarak benimsenmiştir, hangi kanalların nasıl kullanılacağı tasarlanmıştır, erişilebilir olarak ilan edilmiştir ve tüm bilgilendirme adımları sistematik olarak atılmaktadır. Program web sayfası doğru, güncel, ilgili ve kolayca erişilebilir bilgiyi vermektedir; bunun sağlanması için gerekli mekanizma mevcuttur. Kurumsal özerklik ile hesap verebilirlik kavramlarının birbirini tamamladığına ilişkin bulgular mevcuttur. İçe ve dışa hesap verme yöntemleri kurgulanmıştır ve uygulanmaktadır. Sistematiktir, ilan edilen takvim çerçevesinde gerçekleştirilir, sorumluları nettir. Alınan geri beslemeler ile etkinliği değerlendirilmektedir. Kurumun bölgesindeki dış paydaşları, ilişkili olduğu yerel yönetimler, diğer üniversiteler, kamu kurumu kuruluşları, sivil toplum kuruluşları, sanayi ve yerel halk ile ilişkileri değerlendirilmektedir.

Olgunluk Düzeyi: Merkezin web sayfası ve planlamalarıyla kamuoyunu bilgilendirme ve hesap verilebilirliği tamamlanmıştır.

Kanıtlar

http://kariyer.merkezler.alparslan.edu.tr/tr

A.2. Misyon ve Stratejik Amaçlar

A.2.1. Misyon, vizyon ve politikalar

Misyon ve vizyon ifadesi tanımlanmıştır, program çalışanlarınca bilinir ve paylaşılır. programa özeldir, sürdürülebilir bir gelecek yaratmak için yol göstericidir.

Kalite güvencesi politikası vardır, paydaşların görüşü alınarak hazırlanmıştır. Politika programçalışanlarınca bilinir ve paylaşılır. Kalite güvencesinin yönetimşekli, yapılanması, temel mekanizmaları, merkezi kurgu ve birimlere erişimiaçıklanmıştır.

Aynı şekilde eğitim ve öğretim (uzaktan eğitimi de kapsayacak şekilde), araştırma ve geliştirme, toplumsal katkı, yönetim sistemi ve uluslararasılaşma politikaları vardır ve kalite güvencesi politikası için sayılan özellikleri taşır. Bu politika ifadelerinin somut sonuçları, uygulamalara yansıyan etkileri vardır.

Olgunluk Düzeyi: Kurumun genelinde misyon, vizyon ve politikalarla uyumlu uygulamalar bulunmaktadır.

Kanıtlar

http://kariyer.merkezler.alparslan.edu.tr/tr/page/3539

https://www.resmigazete.gov.tr/eskiler/2019/03/20190319-3.htm

http://kariyer.merkezler.alparslan.edu.tr/tr/page/4225

A.2.3. PerformansYönetimi

Programda performans yönetim sistemleri bütünsel bir yaklaşımla ele alınmaktadır. Bu sistemler kurumun stratejik amaçları doğrultusunda sürekli iyileşmesine ve geleceğe hazırlanmasına yardımcı olur. Bilişimsistemleriyle desteklenerek performans yönetiminin doğru ve güvenilir olması sağlanmaktadır. Programın stratejik bakış açısını yansıtan performans yönetimi süreç odaklı ve paydaş katılımıyla sürdürülmektedir. Tüm temel etkinlikleri kapsayan kurumsal (genel, anahtar, uzaktaneğitim vb.) performans göstergeleri tanımlanmış ve paylaşılmıştır.

Olgunluk Düzeyi: Kurumda performans yönetimi bulunmaktadır.

Kanıtlar

http://kariyer.merkezler.alparslan.edu.tr/tr/page/3605

http://kariyer.merkezler.alparslan.edu.tr/tr/page/3537

A.3. Yönetim Sistemleri

Program, stratejik hedeflerine ulaşmayı nitelik ve nicelik olarak güvence altına almak amacıyla mali, beşerî ve bilgi kaynakları ile süreçlerini yönetmek üzere bir sisteme sahip olmalıdır.

A.3.1. Bilgi Yönetim Sistemi

Programın önemli etkinlikleri ve süreçlerine ilişkin veriler toplanmakta, analiz edilmekte, raporlanmakta ve stratejik yönetim için kullanılmaktadır. Akademik ve idari birimlerin kullandıkları Bilgi Yönetim Sistemi entegredir ve kalite yönetim süreçlerini beslemektedir.

Olgunluk Düzeyi: Kurumda kurumsal bilginin edinimi, saklanması, kullanılması, işlenmesi ve değerlendirilmesi ne destek olacak bilgi yönetim sistemleri oluşturulmuştur.

Kanıtlar

http://kariyer.merkezler.alparslan.edu.tr/tr

https://www.yetenekkapisi.org/university_dashboard

https://kariyerkapisi.cbiko.gov.tr/

A.3.2. İnsan Kaynakları Yönetimi

Insan kaynakları yönetimine ilişkin kurallar ve süreçler bulunmaktadır. Şeffaf şekilde yürütülen bu süreçler kurumda herkes tarafından bilinmektedir. Eğitim ve liyakat öncelikli kriter olup, yetkinliklerin arttırılması temel hedeftir.

Çalışan (akademik-idari) memnuniyet, şikayet ve önerilerini belirlemek ve izlemek amacıyla geliştirilmiş olan yöntem ve mekanizmalar uygulanmakta ve sonuçları değerlendirilerek iyileştirilmektedir.

Olgunluk Düzeyi: Kurumda insan kaynakları yönetimine ilişkin tanımlı süreçler bulunmaktadır.

Kanıtlar

http://kariyer.merkezler.alparslan.edu.tr/tr/page/3548

http://kariyer.merkezler.alparslan.edu.tr/tr/page/3549

http://kariyer.merkezler.alparslan.edu.tr/tr/page/3567

http://kariyer.merkezler.alparslan.edu.tr/tr/page/3574

http://kariyer.merkezler.alparslan.edu.tr/tr/page/3575

http://kariyer.merkezler.alparslan.edu.tr/tr/page/3576

http://kariyer.merkezler.alparslan.edu.tr/tr/page/3553

http://kariyer.merkezler.alparslan.edu.tr/tr/page/3554

A.3.3. Finansal Yönetim

Tüm etkinliklere ait süreçler ve alt süreçler tanımlıdır. Süreçlerdeki sorumlular, iş akışı, yönetim, sahiplenme yazılıdır ve programca içselleştirilmiştir. Sürekli süreç iyileştirme döngüsü kurulmuştur.

Olgunluk Düzeyi: Kurumda finansal kaynakların yönetimine ilişkin olarak stratejik hedefler ile uyumlu tanımlı süreçler bulunmaktadır.

Kanıtlar

https://www.resmigazete.gov.tr/eskiler/2019/03/20190319-3.htm

A.4. Paydaş Katılımı

Kurum, iç ve dış paydaşlarının stratejik kararlara ve süreçlere katılımını sağlamak üzere geri bildirimlerini almak, yanıtlamak ve kararlarında kullanmak için gerekli olan mekanizmalar oluşturulmuştur.

A.4.1. İçv e Dış Paydaş Katılımı

İç ve dış paydaşların karar alma, yönet işim ve iyileştirme süreçlerine katılım mekanizmaları tanımlanmıştır. Gerçekleşen katılımın etkinliği, kurumsallığı ve sürekliliği irdelenmektedir. Uygulama örnekleri, iç kalite güvencesi sisteminde özellikle öğrenci ve dış paydaş katılımı ve etkinliği mevcuttur. Sonuçlar değerlendirilmekte ve bağlı iyileştirmeler gerçekleştirilmektedir. Program ile ilgili olan dış paydaşlar ile gerekli iletişimler kurularak faaliyetler gerçekleştirilmektedir.

Olgunluk Düzeyi: Merkez paydaşlarıyla çalışmalar yapmakta, bu çerçevde faaliyetlerine devam etmektedir.

Kanıtlar

http://kariyer.merkezler.alparslan.edu.tr/tr/page/3605

http://kariyer.merkezler.alparslan.edu.tr/tr/page/3607

A.4.2. Öğrenci Geri Bildirimleri

Öğrenci görüşü (ders, dersin öğretim elemanı, diploma programı, hizmet ve genel memnuniyet seviyesi, vb) sistematik olarak ve çeşitli yollarla alınmakta, etkin kullanılmakta ve sonuçları paylaşılmaktadır. Kullanılan yöntemlerin geçerli ve güvenilir olması, verilerin tutarlı ve temsil eder olması sağlanmıştır.

Öğrenci şikayetleri ve/veya önerileri için muhtelif kanallar vardır, öğrencilerce bilinir, bunlarına dil ve etkin çalıştığı denetlenmektedir.

Olgunluk Düzeyi: Merkezde öğrencilerin geri bildirimlerini yapabilecek kurul komisyon ve yol haritası mevcuttur.

Kanıtlar

https://obs.alparslan.edu.tr/

A.4.3. Mezun ilişkileri yönetimi

Mezunların işe yerleşme, eğitime devam, gelir düzeyi, işveren/ mezun memnuniyeti gibi istihdam bilgileri sistematik ve kapsamlı olarak toplanmakta, değerlendirilmekte, kurum gelişme stratejilerinde kullanılmaktadır.

Olgunluk Düzeyi: Merkezin amaç ve hedeflerine ulaşılıp ulaşılmadığının irdelenmesi amacıyla bir mezun izleme sistemine ilişkin planlama bulunmaktadır.

Kanıt: 

https://obs.alparslan.edu.tr/

A.5. Uluslararasılaşma

Program, uluslararasılaşma stratejisi ve hedefleri doğrultusunda süreçlerini yönetmeli, organizasyonel yapılanmasını oluşturmalı ve sonuçlarını periyodik olarak izleyerek değerlendirmelidir.

Olgunluk Düzeyi: Kurumun uluslararasılaşma süreçlerine ilişkin yönetsel ve organizasyonel yapılanması bulunmamaktadır.

Kanıtlar

B. EĞİTİM VE ÖĞRETİM

B.1. Program Tasarımı, Değerlendirmesi ve Güncellenmesi

Program, öğretim programlarını Türkiye Yükseköğretim Yeterlilikleri Çerçevesi ile uyumlu; öğretim amaçlarına ve öğrenme çıktılarına uygun olarak tasarlamalı, öğrencilerin ve toplumun ihtiyaçlarına cevap verdiğinden emin olmak için periyodik olarak değerlendirmeli ve güncellemelidir.

B.1.4. Öğrenci İş Yüküne Dayalı Ders Tasarımı

Tüm derslerin AKTS değeri web sayfası üzerinden paylaşılmakta, öğrenci iş yükü takibi ile doğrulanmaktadır. Staj ve mesleğe ait uygulamalı öğrenme fırsatları mevcuttur ve yeterince öğrenci iş yükü ve kredi çerçevesinde değerlendirilmektedir. Gerçekleşen uygulamanın niteliği irdelenmektedir. Öğrenci iş yüküne dayalı tasarımda uzaktan eğitimle ortaya çıkan çeşitlilikler de gözönünde bulundurulmaktadır.

Olgunluk Düzeyi: Dersler öğrenci iş yüküne uygun olarak tasarlanmış, ilan edilmiş ve uygulamaya konulmuştur.

Kanıtlar

http://kariyer.merkezler.alparslan.edu.tr/tr/page/3554

http://kariyer.merkezler.alparslan.edu.tr/tr/page/3551

B.2. Programların Yürütülmesi (Öğrenci Merkezli Öğrenme, Öğretme ve Değerlendirme)

Program, hedeflediği nitelikli mezun yeterliliklerine ulaşmak amacıyla öğrenci merkezli ve yetkinlik temelli öğretim, ölçme ve değerlendirme yöntemlerini uygulanır. Program, öğrenci kabulleri, diploma, derece ve diğer yeterliliklerin tanınması ve sertifikalandırılmasına yönelik açık kriterler belirlemiş; önceden tanımlanmış ve ilan edilmiş kuralları tutarlı şekilde uygulamaktadır.

B.2.4. Yeterliliklerin Sertifikalandırılması ve Diploma

Yeterliliklerin onayı, mezuniyet koşulları, mezuniyet karar süreçleri açık, anlaşılır, kapsamlı ve tutarlı şekilde tanımlanmış ve kamuoyu ile paylaşılmıştır. Sertifikalandırma ve diploma işlemleri bu tanımlı sürece uygun olarak yürütülmekte, izlenmekte ve gerekli önlemler alınmaktadır.

Olgunluk Düzeyi: Kurumun genelinde diploma onayı ve diğer yeterliliklerin sertifikalandırılmasına ilişkin uygulamalar bulunmaktadır.

Kanıtlar

http://kariyer.merkezler.alparslan.edu.tr/tr/page/3765

http://kariyer.merkezler.alparslan.edu.tr/tr/page/3769

http://kariyer.merkezler.alparslan.edu.tr/tr/page/3560

B.3. Öğrenme Kaynakları ve Akademik Destek Hizmetleri

Program, hedeflediği nitelikli mezun yeterliliklerine ulaşmak ve eğitim- öğretim faaliyetlerini yürütmek için uygun altyapıya, kaynaklara ve ortamlara sahip olmalı ve öğrenme olanaklarının tüm öğrenciler için yeterli ve erişilebilir olmasını güvence altına alınmıştır. Program öğrencilerin akademik gelişimi ve kariyer planlamasına yönelik destek hizmetleri sağlamaktadır.

B.3.1. Öğrenme Ortam ve Kaynakları

Sınıf, laboratuvar, kütüphane, stüdyo; ders kitapları, çevrimiçi (online) kitaplar/belgeler/videolar vb. kaynaklar uygun nitelik ve niceliktedir, erişilebilirdir ve öğrencilerin bilgisine/kullanımına sunulmuştur. Öğrenme ortamı ve kaynaklarının kullanımı izlenmekte ve iyileştirilmektedir.

Programda eğitim-öğretim ihtiyaçlarına tümüyle cevap verebilen, kullanıcı dostu, ergonomik, eş zamanlı ve eş zamansız öğrenme, zenginleştirilmiş içerik geliştirme ayrıca ölçme ve değerlendirme ve hizmetiçi eğitim olanaklarına sahip bir öğrenme yönetim sistemi bulunmaktadır.

Öğrenme ortamı ve kaynaklar ıöğrenci-öğrenci, öğrenci-öğretim elemanı ve öğrenci-materyal etkileşimini geliştirmeye yönelmektedir.

Olgunluk Düzeyi: Kurumun eğitim öğretim faaliyetlerini sürdürebilmek için uygun nitelik ve nicelikte öğrenme kaynaklarının (sınıf, laboratuvar, stüdyo, öğrenmeyönetimsistemi, basılı/ekaynak ve materyal, insan kaynakları vb.) oluşturulmasına yönelik planları vardır.

Kanıtlar

http://kariyer.merkezler.alparslan.edu.tr/tr/page/3560

B.3.2. Akademik Destek Hizmetleri

Öğrencinin akademik gelişimini takip eden, yön gösteren, akademik sorunlarına ve kariyer planlamasına destek olan bir danışman öğretim üyesi bulunmaktadır. Danışmanlık sistemi öğrenci portfolyosu gibi yöntemlerle takip edilmekte ve iyileştirilmektedir. Öğrencilerin danışmanlarına erişimi kolaydır ve çeşitli erişimi olanakları (yüzyüze, çevrimiçi) bulunmaktadır.

Psikolojik danışmanlık ve kariyer merkezi hizmetleri vardır, erişilebilirdir (yüz yüze ve çevrim içi) ve öğrencilerin bilgisine sunulmuştur. Hizmetlerin yeterliliği takip edilmektedir.

Olgunluk Düzeyi: Kurumda öğrencilerin akademik gelişimi ve kariyer planlaması süreçlerine ilişkin tanımlı ilke ve kurallar bulunmaktadır.

Kanıtlar

http://kariyer.merkezler.alparslan.edu.tr/tr/page/3553

http://kariyer.merkezler.alparslan.edu.tr/tr/page/3554

B.3.5. Sosyal, Kültürel, Sportif Faaliyetler

Öğrenci toplulukları ve bu toplulukların etkinlikleri, sosyal, kültürel ve sportif faaliyetlerine yönelik mekân, bütçe ve rehberlik desteği vardır.

Ayrıca sosyal, kültürel, sportif faaliyetleri yürüten ve yöneten idari örgütlenme mevcuttur. Gerçekleştirilen faaliyetler izlenmekte, ihtiyaçlar doğrultusunda iyileştitilmektedir.

Olgunluk Düzeyi: Sosyal, kültürelve sportif faaliyet olanaklarının yaratılmasına ilişkin planlamalar bulunmaktadır.

Kanıtlar

https://www.alparslan.edu.tr/tr/page/menu/ogrenci-topluluklari

B.4. Öğretim Kadrosu

Program, öğretim elemanlarının işe alınması, atanması, yükseltilmesi ve ders görevlendirmesi ile ilgili tüm süreçlerde adil ve açıktır. Hedeflenen nitelikli mezun yeterliliklerine ulaşmak amacıyla, öğretim elemanlarının eğitim-öğretim yetkinliklerini sürekli geliştirmek için olanaklar sunmaktadır.

B.4.1. Atama, Yükseltme ve Görevlendirme Kriterleri

Öğretim elemanı atama, yükseltme ve görevlendirme süreç ve kriterleri belirlenmiş ve kamu oyuna açıktır. İlgili süreç ve kriterler akademik liyakati gözetip, fırsat eşitliğini sağlayacak  niteliktedir. Uygulamanın kriterlere uygun olduğu kanıtlanmaktadır. Öğretim elemanı ders yükü ve dağılım dengesi şeffaf olarak paylaşılır. Kurumun öğretim üyesinden beklentisi bireylerce bilinir. Kadrolu olmayan öğretim elemanı seçimi ve yarıyıl sonunda performanslarının değerlendirilmesi şeffaf, etkin ve adildir; kurumda eğitim-öğretim ilkelerine ve kültürü ne uyum gözetilmektedir.

Olgunluk Düzeyi:

Merkeze yönelik atama, yükseltme ve görevlendirme süreçleri tanımlanmıştır.

Kanıtlar

https://www.resmigazete.gov.tr/eskiler/2019/03/20190319-3.htm

B.4.2. Öğretim Yetkinlikleri ve Gelişimi

Tüm öğretim elemanlarının etkileşimli-aktif ders verme yöntemlerini ve uzaktan eğitim süreçlerini öğrenmeleri ve kullanmaları için sistematik eğiticilerin eğitimi etkinlikleri (kurs, çalıştay, ders, seminer vb) ve bunu üstlenecek/ gerçekleştirecek öğretme-öğrenme merkezi yapılanması vardır. Öğretim elemanlarının pedagojik ve teknolojik yeterlilikleri artırılmaktadır. Kurumun öğretim yetkinliği geliştirme performansı değerlendirilmektedir.

Olgunluk Düzeyi:

Merkezde, öğretim elemanlarının öğretim yetkinliğini geliştirmek üzere uygulamalar vardır.

Kanıtlar

https://www.resmigazete.gov.tr/eskiler/2019/03/20190319-3.htm

http://kariyer.merkezler.alparslan.edu.tr/tr/page/3560

C. ARAŞTIRMA VE GELİŞTİRME

C.1. Araştırma Süreçlerinin Yönetimi ve Araştırma Kaynakları

Program, araştırma faaliyetlerini stratejik planı çerçevesinde belirlenen akademik öncelikleri ile yerel, bölgesel ve ulusal kalkınma hedefleriyle uyumlu, değer üretebilen ve toplumsal faydaya dönüştürülebilen biçimde yönetilmektedir. Bu faaliyetler için uygun fiziki alt yapı ve mali kaynaklar oluşturmuş ve bunların etkin şekilde kullanımını sağlanmıştır.

C.1.1. Araştırma Süreçlerinin Yönetimi

Araştırma süreçlerin yönetimine ilişkin benimsenen yaklaşımlar, motivasyon ve yönlendirme 

Hızlı Erişim